tirsdag 10. september 2013

Hva trenger vinterbabyen?

Tenkte jeg skulle lage en liten liste av hva en vinterbaby trenger. Jeg får jo baby på nyåret, så det er jo ganske kaldt ute da. Denne listen er fra egene erfaringer fra sist. David-Elias ble jo født i oktober, så hadde alt av vinterutstyr klart. Skriver også litt erfaringer av tingene bak.


Voksipose, eller en varm vinterpose. Jeg hadde voksipose til David-Elias og var super fornøyd. Så har vært til innkjøp av voksipose denne gangen også. Voksiposen er laget av ull så tommel opp for det!
2stk ullpledd. Ullpledd er genialt! Men lurt og ha 2stk, blir mye gulp og søl så fort at den ene må på vask. Ullpledd kan barnet ligge inne med også.
Skinnfille. Hadde skinnfille i senga og vuggen til David-Elias, han var god og varm. 
3-4 ullbodyer. Ull bodyene er gull! Ull er gull, sier de ikke så? Hadde mye ull til David-Elias. Hadde noen ullbodyer med bomull på innsiden også, veldig kjekt og bytte litt på. Det er jo noen barn som reagerer på ull rett mot kroppen også.
Strømpebukser både i ull og bomull. Brukte en god del av Joha ull, de har jo små ullstrømpebukser som er supre! Anbefaler også ulldrakt fra Joha! Du kan se nettsiden dems >HER<. Selges i de fleste barneutstyr butikker.
Fleecesett. Hadde fleece sett til David-Elias og det var godt brukt. 
Vinterdress. Dette brukte jeg ikke så ofte til David-Elias, da jeg heller hadde på han en tynnere bomullsdress siden han lå i voksiposen i vogna når vi først var ute. 
2 stk bomulldress. Lurt og ha 2 stk, jeg hadde 3 og alle ble like mye brukt.
Ull lue og bomulls lue.  Hadde både ull lue og bomulls lue til David-Elias, hadde en med hals i ull og den husker jeg var super fornøyd med., da varmer den jo halsen også.
Votter. Hadde votter fra Joha og de ble brukt mye, eller var det votter på dressene han hadde.
Kuldekrem. Denne er genial! Den burde kjøpes av alle mammaer om vinteren. 
Bilstolpose. Dette hadde jeg ikke til David-Elias, brukte ullpledd. Men vurderer og ha det denne gangen.


Her er lille vinter babyen min! Det første bilde med skinnfille i vogna og bilde nr 2 med hjemmestrikket dress. God og varm! Kan si at jeg gleder meg til å få en baby igjen, se denne søtnosen da!
 -Kommer ikke på noe mer i farta, men syntes jeg har kommet med en god del viktige ting. HUSK: Noen barn reagerer på ull, så lurt og ikke kjøpe seg ihjel av ulltøy før du vet om barnet tåler ull eller ikke, ha heller en blanding av fleece, bomull og ull. Babyer skal helst ikke være ute når det er over 10 kuldegrader. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.