tirsdag 10. september 2013

Gravid uke 20

Oi oi, helgene flyr fort. Familietid står øverst på "lista", dessverre ble det ikke så mye tid på pc. Men nå kan jeg "ta" igjen litt. Snart skal vi avsløre navn! Og det kommer flere innlegg om huset, så bare følge med. 
Da er jeg inne i uke 20 alt, ja nå er vi halveis inn i svangerskapet. Tenk at vi kan legge så lang tid bak oss, mye spennende i møte.. Lillebror vokser og vokser, merker han blir sterkere for hver dag som går. Spark blir hardere og mer synligere. Og når jeg skal legge meg, ja da våkner lillebror og skal ta helt av. Sparke, dytte og snu seg. Koselig å kjenne liv. Har kommet i en lettere fase av graviditeten, merker at jeg føler meg mer i form, har mye mer energi. Koser meg med magen. Kynnere og nedpress har også gitt seg litt, alt føles så lettere ut. Nå skal jeg gå i møte med mange fantastiske uker framover, kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg masse. David-Elias forsår litt mer med baby i magen også, skal kose og nusse på lillebror. 
Til nå har fosteret hatt perioder med mer og mindre aktivitet, men først nå får det søvnfaser. Det veksler mellom aktive perioder og perioder med søvn, men har ikke noe bestemt søvnmønster helt ennå. Det sover gjerne mest når du er i aktivitet og våkner når du skal legge deg. Noen fostre finner fort en favoritt-sovestilling.
Termin: 27.Januar.2014
Trimester: 2
På vei: 20+3 uker 
 Neste kontroll:  19.9
Kjønn:  Gutt
Navn:  Snart avsløres
Innkjøp: Litt klær
Hevelser og vann i kroppen:  Nei, egentlig ikke. Men kan hende jeg får litt på kveldene hvis jeg har stresset mye. 
Hodet ned:  Nei.
Aktivitet: Mye aktivitet om kvelden rundt kl 18.00, moro og kjenne en liten hyper baby!
Tungt:  Nei.
Kynnere: Har ikke så mye kynnere lenger.
Hodet festet:  Nei.
Barnerom:  Sover på rommet vårt. Holder på og pusse opp et nytt barnerom nå.
Mangler av utstyr:Vogn, bilsete, tripptrapp stol, bæresele, utsyr til seng, stellematte, soveromsmøbler og litt klær.
Utstyr: Vugge, klær, dyner, vinterpose, skinnfille, vippestol, babygym, stellebord og sprinkelseng(usikker på om jeg har lyst på en annen)
Av smak på: Hvitløk og mat med mye krydder i, får jeg i meg det blir jeg veldig dårlig. 
Sulten:  Er egentlig ganske sulten, men holder med å dytte i meg eple..
Matkick: Nei, bare små kick noen ganger.. Fortiden er kakao veeeeldig godt! 
Plager: Føler meg helt frisk og rask! Koser meg
Humør: Humøret er mye mer stabilt nå. 
Utålmodig: Nei kan ikke si det, men gleder meg til å møte lillebrorprinsen..
Sykehusbaggen: Ikke pakket, litt tidlig..
Høygravid: Nei. 


Ukens magebilde:
Ble vist instagram bilde denne gangen også, men det får bare gå... Får vell snart ta noen fine gravid bilder. Følg meg gjerne på instagram; himmeldus heter jeg der.Koselig å se at jeg har fått så mange følgere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.