tirsdag 10. september 2013

David-Elias skal få en lillebror

Ville lage innlegg om min søteste vakreste sønn som skal bli storebror. Ikke bare er det rart for meg at lille babyen min er jo egentlig ikke en baby, men en stor gutt på snart 3 år og snart storebror men også litt rart for David-Elias. Tiden kommer til å gå fort, og pluttselig er vi en familie på 4 og David-Elias er lenger ikke det eneste barnet i familien. Ja sjalusi regner jeg med! Han skal gjerne være midtpunkt hele tiden. Men nå har vi jobbet en god del med å fortelle at; David-Elias, DU skal bli storebror, fordi mamma har en baby i magen som kommer ut snart. 
Vi har allerede begynt å innkludere David-Elias i babyen, snakker sammen om babyen, viser baby tøy og ser på bilder av babyer. Alt er jo kjempe stas. Men ikke alltid heller... Her om dagen, når vi fant frem baby dyna, så ville jo selvfølgelig David-Elias ha dyna, ja dyna skulle han ha helt for seg selv ikke snakk om noen baby skulle ha den dyna nei... Jeg prøvde å si " dyna er babyen sin og David-Elias har en stor gutt dyne i senga si".  Da slo David-Elias seg vrang, nei det var dyna til David-Elias. Ikke alltid like lett og skjønne at ikke alt er hannes, men tilslutt ga han seg og ville heller ha den store tøffe dyna som var David-Elias sin. Lurer veldig på hvordan det vil bli etterhvert! Tror det kommer til og gå veldig bra, David-Elias er jo glad i små barn. Han har mye kjærlighet og er en veldig omsorgsfull gutt*Stolt mamma!

Det er jo ikke alltid like lett å forstå. Det David-Elias sier selv, er at mamma har en baby i magen og så enkelt er det. Han bryr seg ikke så mye om babyer, men noen ganger er det veldig spennende. 
Q:Noen tips til barn som skal få søsken?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.