tirsdag 10. september 2013

Bleieslutt

Da er vi klare for operasjon bleieslutt.. Mange truser er kjøpt inn, potte og do sete. Da er vi vel så og si klare for bleieslutt, da gjenstår det bare vilje og styrke fra kjære mor og far.. Kan si jeg gleder meg til å prøve å slutte med bleie, en stor gutt jo. David-Elias er 3 år den 1 oktober, så det begynner å bli på tide at han slutter med bleia. Men da gjenstår det bare å se om han selv er klar. Han er jo flink til å sitte på potta og tisse når jeg sier i fra, men er noe annet og gjøre det hele tiden. Men håper på at han er klar. Denne sommeren har ganske mange mål, og den ene er bleieslutt. Får ta smokken litt senere, ta en ting om gangen. -UFF føler han vokser alt for fort. 
Her er noen tips jeg har plukket opp for bleieslutt:
  • Se først om barnet er klar, har den tørre bleier om natten?
  • Forklare at barnet er stor, og det er på tide og gi bleia til babyen.
  • Kjøpe inn klistemerke og la barnet få en premie hver gang den går på potta eller toalettet. -(kommer eget innlegg om dette senere når vi er i gang med dette)
  • Gi masse ros! Ikke kjefte selvom uhell, ros barnet selvom h*n har uhell. 
  • Gi det tid alene når h*n sitter på potta eller toalettet. 
  • Gi barnet tid og la h*n selv ta sin tid med bleieslutt.
  • Ikke gi opp selvom det er mye uhell. 
Dette er noe jeg hadde på "lager" fra før av, men jeg Tar gjerne imot alle tips mot bleieslutt. 
Lille store prinsen min som er ?snart? klar for bleieslutt.. De vokser så alt for fort.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.