tirsdag 10. september 2013

De første planene

Nå har pakkinga begynnt. Og jeg er overglad, endelig begynne smått og putte ned i esker. Men alikvell, kan vi ikke pakke for mye. Har alt for liten leilighet til å oppbevare eskene i. Så litt små pakking blir det. Men det overlever jeg. 
Kan jo fortelle dere om de første planene vi har med huset. 


Det aller første vi kommer til å gjøre er å pusse opp soverommet mitt og Henrik sitt. Det kommer til å bli malet, både vegger og tak! Rett og slett hele rommet må males! Etter rommet er tørket og malet ferdig flytter vi sengene inn, både våres og David-Elias sin seng inn. Vi kommer til å flytte inn så fort soverommet vårt er ferdig, grunnen til det, er at jeg går hjemme og kan bruke min tid på dagen til å pusse opp når kjæresten og David-Elias har dratt i jobb og barnehage. 

Slik er da vårt soverom ser ut, helt grusomt, men fy så mye potensiale det har.(Har ikke bilde av den andre delen, men det er ihvertall ett stort soverom med peis.) Kommer til å se helt vakkert ut med maling jeg har valgt ut. (Malings farger og diverse kommer i egene innlegg når rommene pusses opp). 
Vi kommer også til å pusse opp terrassen med engang. Dette er noe som er veldig viktig og burde være på stell i sommer. Må ha ett sted der vi kan slappe av på varme sommer dager. Men terrassen er gjort på 1-2-3. (håper vi på..)

Kjøkkenet er noe som også står høyt på lista, dette er et rom vi bruker ofte og vi må nesten ta og pusse det opp med engang, det ser jo ikke ut med hvordan det er nå. Så dette blir vell gjort av mannen med hjelp, mens jeg står og maler. Maling er vel det jeg er flinkest til, hehe. 

Vakkert eller hva?? Kanskje vi skal bare beholde dette kjøkkenet..... Tror dette er noe vi kommer til å rive med engang vi overtar. Kjøkken er valgt ut, og skal snart bestilles... FY JEG GLEDER MEG! -Viser dere det vakre kjøkkenet siden, men kjøkkenet er en liten hemmelighet enda, hvordan det blir... 

Så er det soverommet til David-Elias. Det er egentlig ganske greit og trengs bare litt maling her og der. Fargene er også valgt ut til rommet hannes. Her går det unna! En iverig mamma som gleder seg masse til å komme igang. Mye å gjøre men tror resultatet blir supert!!!

Heldivis er det ikke så mye å gjøre her.. Veggene må males og så er det klart til å flyttes inn. David-Elias går faktisk rundt å sier; "mamma, vi flytte huset". Tror han også gleder seg til hva som skal skje. -VI har jo endelig hage! Og det er morsomt for en gutt på 2 1/2 år. 

Stua, ja stua må males, tapeten må rives, taket må fikses, peisen må byttes og trappen opp til loftstuen må byttes... O'Yeh!!! Mye som må gjøres her ja... Men biter tennene sammen og håper på at dette går greit.. Vi har jo ikke dårlig tid på å pusse opp heller, heldigvis.. 
Halv veggene skal vi beholde en god stund. Men etterhvert kommer vi til å sette opp smartpanel. Men imellom tiden blir det maling. Kan jo avsløre av stue malingen blir lys, lys grå med hvite lister.. Det tror jeg kommer til å bli ganske fint. Er en stor stue.. Har ikke bilde av den andre enden dessverre. 

Ja dette er de første planene.. De neste er vell og pusse opp badet, gangen, loftstua og det andre soverommet.. Over tid kommer vi til å ta vaskerommet, lage nytt soverom nede(er ganske mange boder, og vi har fint plass til ett soveromt til). 
Q: Hva syntes du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.