tirsdag 10. september 2013

Cake pops

Siden de ble mye rester etter brownies kaka bestemte jeg meg for å lage cakepops ut av dette. Hvorfor alltid ha muffin eller vanlig kake rester? Når man kan egentlig bare eksperimentere med alt mulig rart! Så cakepops ble det! Faktisk utrolig gode, klarer jo ikke la være og gå å små spise på dem hele tiden. En skikkelig sjokolade bombe lagde vi.. Lørdagens kos og middags gjestene vi hadde på lørdag elsket også dem. Så dette blir ikke den siste gangen jeg lager; brownie cakepops! 
Tenkte jeg skulle legge ut en enkel oppskrift på fantastiske cakepops. (du kan gjøre tilsette nesten hva du selv vil, bare gå etter hva du har lyst på). 

 
Liten huske liste over. Jeg hadde; Browniekake rester, en stor plate med melkesjokolade og sjokoladesaus. 
Lite tips; www.mini-mal.no Får du kjøpt sugerør, små muffinsformer og serviettholder, som på bilder over. ELSKER DEN NETTBUTIKKEN! Så mye spennende. 

Gjør slik:
Bland muffin eller kake restene i en bolle
Tilsett litt vaniljekrem eller sjokoladesaus du kan tilogmed bruke syltetøy.(Jeg brukte 2 t-skje med sjokoladesaus) IKKE for mye "vått" oppe i røren da deigen blir for klissete, men en mellom ting.  Akuratt nok veske til at kulene holder seg sammen. 
Rull ut like store kuler.
Smelt sjokolade i vannbad (jeg brukte en kvart sjokoladeplate på dette, men ble masse igjen)
Dypp sugerøret i sjokoladen som er smeltet og stikk den i kakekulen.
Sett de kjølig i ca 15 min i fryseren. (jeg brukte gammel eggekartong for at de skulle holde formen sin.)
Så smelter du resten av sjokolade platen i slutten av de 15 min kakekulene står i fryseren.
Stikk kakekulen i den smelta sjokoladen. Hjelp til med t-skje for å dekke hele kulen. 
Mens sjokoladen enda ikke har tørket, kan du dyppe den i strøssel for å pynte den litt.
Sett de kjølig i 15 min til i fryseren. 
Du kan godt putte dem i små muffins former også, men dette er frivillig. 
Så er de klare til servering! NAM!
Det er best å holde de kalde til servering.
 
Q; Vil du ha flere oppskrifter på bloggen?
Q;Liker du Cakepops?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.